Editör: 02:00 Kültür & Sanat Views: 0

Bayburt’tan Dünya’ya: Baksı Markası Emily in Paris’te Yer Alacak

Baksı markası, kadınların el emeği ürünleriyle Emily in Paris gibi diziler aracılığıyla dünyaya açılıyor. Yerel üretim, Bayburt’tan dünyaya uzanıyor.

Baksı Kültür Sanat Vakfı, kadın odaklı projelerle yerel üretimi markalaştırarak dünyaya tanıtmayı hedefliyor. Vakıf bünyesinde kurulan Hüsame Köklü Kadın Eğitim Merkezi sayesinde Baksı markası, Bayburt’tan dünyaya ulaşacak. Emily in ParisWhite Lotus gibi dizilerde Baksı kadınlarının el emeği ürünleri dünya seyircisiyle buluşacak.

Baksı Müzesi ve Hüsamettin Koçan’ın Vizyonu

Baksı Müzesi’nin kurucusu Hüsamettin Koçan, doğup büyüdüğü Bayburt’ta, kadınların sosyal ve ekonomik yaşama katkı sağladığı bir model yaratmayı hedefliyor. Koçan, kadın odaklı projelerin, geleceği inşa edecek potansiyele sahip olduğuna inanarak, Baksı’yı bir kültür ve istihdam merkezi haline getirdi. Yeni kurulan Hüsame Köklü Kadın Eğitim Merkezi de bu vizyonun en önemli adımlarından biri olarak öne çıkıyor.

Hüsame Köklü Kadın Eğitim Merkezi ve Üretim Süreci

2025 yılında üretime geçecek olan Hüsame Köklü Kadın Eğitim Merkezi, doğal boyalar ve el yapımı malzemelerle ehram, kilim ve halı gibi geleneksel ürünler üretecek. Bu ürünler, Baksı markası adı altında Türkiye ve dünya pazarınasunulacak. Bayburt’un yerel değerlerini dünya çapında bir marka haline getirmeyi amaçlayan proje, aynı zamanda kadınların sosyal hayatta daha fazla yer almasına katkı sağlayacak.

My Beachy Side İşbirliği ile Dünyaya Açılan Kapı

Doğu Anadolu’da kadınlara istihdam sağlayan Amerikan markası My Beachy Side, Baksı kadınlarıyla iş birliği yaparak bu el emeği ürünlerin dünya pazarına açılmasını sağlayacak. Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Revolve gibi lüks mağazalarda satılacak olan Baksı ürünleri, Emily in Paris ve White Lotus gibi dizilerde de yer alarak uluslararası seyirciyle buluşacak.

Visited 1 times, 1 visit(s) today

Last modified: 25 Ekim 2024

Close